Monday 22 February 2010

Lumelillelised käpikud



Minu kallis usin ema, kes tähistab täna kuuekümne viiendat sünnipäeva, on hakkama saanud virna kinnaste kudumisega.

Hommikul võtsin ühe minu poolt osaliselt kaunistatud paari ja jätkasin tööd ning pärastlõunaks olid need valmis. Päike tuli ka välja, võtsin kindad ja fotoka näppu ning sumpasin üle õue läbi tõeliselt lumise talve, lumi saapasääres ja koer jalust maha jooksmas. Pärlid ja litrid helkisid päikeses ja ema päevinäinud soomekelk kohe kutsus uued rohelised kindad enda sülle.


  

Need kindad said kootud väikesele neiu Hanna-Liisile, kelle ema päris, ega meil ei juhtu olema sama lõnga, millest Hanna-Liisi eelmised kindad tehtud olid. Aga ei olnud seda enam ja kuna lumelilleliste kinnaste eelkäijad nägid juba üsna armetud välja, lubasin, et teeme talle uued. Nii et, kulla Hanna-Liis, need käpikud jõuavad laupäeval sinuni!

Kolmapäeval käisin vennatütrega Tartus tutvustamas tema tädi, ehk siis minu, ülikooliaegseid radu;) Ja ühtlasi täiendasin oma pudipadivarusid. Ei ole saladuseks minu suur armastus värviliste siidiste paelte ja helkivate kivikeste ning helmeste vastu. Neid sai siis linnast jälle juurde toodud.

Ma unistan juba ammu vanamoelisest kartoteegikapist, sellisest mida ma raamatukogudest mäletan. Selle paljud pisikesed sahtlid oleksid ideaalsed minu kireva varanduse sorteerimiseks ja hoiustamiseks. Aga ma ei ole teda veel leidnud.

 

Siin on virn rohelisi kindaid, sest ükspäev ma käisin emale välja, et ta kooks vahelduseks rohelisi kindaid. Seda nii seepärast, et roheline on lihtsalt imeline värvus ning talvepildis lausa haruldane, kui ka seepärast, et mul on juhuslikult ilusaid kirkaid tumerohelisi kivikesi pisut vedelemas. Nii sattus ema ka hoogu ja ta on lausa pidurdamatu!   


2 comments :

  1. Jeee!!!
    Ma mõtlesin lõpuks välja, kuidas su ema neid topeltkoega kindaid teeb. Just praegu. Ja proovisin järgi ka. Ja võtan tehnika kasutusse, kui tohib:)
    Sest need kindad tulevad ju niiii soojad:)

    ReplyDelete
  2. Ja mina ise ei olegi veel proovinud neid teha.Aga tubli tüdruk!Lase käia!

    ReplyDelete