Thursday 14 October 2010

Ideaalne hommik kahe kohvi ja kudumisvarrastega


Ma olen alati unistanud sellest, et oleksin varajase ärkamisega ja mul oleks tundide kaupa aega hommikuid nautida. Nagu mu ema. Talle ei valmista mingisugust raskust hommikul kell neli tõusta, köögis kududa, kassi ja koeraga jageleda ja kohvi juua. Ja siis veel mõneks ajaks voodisse pikali heita. Kui vaja võib ta kell pool kolm Svenile võileivad ja kohvi valmis teha ning ta üles ajada ja tööle saata. Nagu täna hommikul. Kuulsin, kuidas ema äratuskella peale ärkas ja köögis toimetama hakkas. Üritasin uuesti uinuda, kuid ei õnnestunud. Ronisin voodist välja, tõmbasin hommikumantli selga ja läksin ka kööki. Ema ja Sven vaatasid mind kui poolearulist, kui ma endale kohvi keetma hakkasin.

03:30 Sven sõitis tööle, ema läks magama. Ja mina, lõpetanud just kruusitäie koorekohvi joomise, ei saanud kindlasti veel und. Tippisin vaikselt magamistuppa, et mitte Jüri üles ajada ja otsisin välja oma poolelioleva kampsunkleidi. Jah, ma tean, alustasin sellega juba ammu, aga vahepeal ei olnud tahtmist teda kätte võtta. Seljatükk sai juba varem valmis, nüüd jätkasin esitükiga.
Ahh, kui tore oli seal istuda, soojas köögis, keras ema tugitoolis! Tobi nohises teises toas magada, Käpik keeras end tühja puukorvi kringliks ja krabistas aeg-ajalt ringutades ajalehtedega. Kell tiksus ja vana maja naksus mõnusas poolunes.


Toredad mõtted tulid pähe. See, kuidas kleidile varrukaid kududa, kindlasti nuppudega! Ja et mantlile võiks kirsse tikkida...1,2,3, kaks vasakpidist.. selliseid mesiseid ja magusaid, rohelisi sätendavaid lehti vahele. Et esmaspäeval lähen Jüriga hommikul Tartusse kaasa, hakkame sõitma siis kui on veel pime. Kui väga mulle meeldib hommikuti pimedas kuhugi kaugele sõita ja midagi toredat ette võtta! Tartus lähen kindlasti kangapoodi pudinaid varuma, mida kõike mul oma vahvate ideede teostamiseks vaja läheb, aga enne kui pood avatakse, lähen üksinda Werneri kohvikusse ja maiustan ...kaheksa parempidi, kuus pahempidi, ei, neli pahempidi, ahjaa, ja õhtul tulen rongiga koju, millal see veel viimati juhtus! Kui ma Tartus koolis käima hakkasin, oli mul paar esimest aastat kombeks rongis näoga vastassuunas istuda, sest enamasti istuti ikka sõidusuunas. Istusin ja jälgisin inimesi ning tundsin sellest meeletut rõõmu.

Kudumine läks vuhinal, juba oli vaja jälle tasa hiilides tuppa minna ja lõnga juurde tuua. Nii mõnusalt pime oli õues. Kujutasin ette, et õues on käre külm ja maas paks lumi.

04:30 keetsin omale teise kohvi ja tegin paar juustuleiba, teeb ikka väga näljaseks nii intensiivne käsi- ja mõttetöö! Ja kindlasti võtan ennast lõpuks kätte ja katsun järgmisel nädalal viia Täpilisse Tuppa paar paari kindaid. Ning lõpuks ka mõned kaardid. Jaa, musta ja punase ja valgega, natuke kreemikat, kindlasti kohvitass mõnele peale meisterdada!

Lõng pehme, roheline, varraste klõbin, Käpiku ajas see korraks ärevile, käis, vaatas, nühkis end vastu mind, aga süli oli kleiti ja hommikumantlit täis, ronis jälle puukorvi.

07:00 ärkas ema. Keetsin talle kohvi ja tegin tugitooli vabaks ning kolisin ise pliidi ette madalale vildist padjaga pingile. Jutustasime ja kudusime. Ta andis mulle võrratult hea idee kleidi krae jaoks ja rääkis kuidas lõngast nööpe teha.

07:45 tegin Jürile võileibu ja kohvi, ajasin ta kaheksaks üles.
09:50 Meie salajane elu - võrratu, võrratu noortesari
10.45 viimane silmus esitükile.

Tuleks neid ometi veel! Mittetahtlikke ülesärkamisi varahommikuti, iseolemisi ja isetegemisi, sülemite viisi käsitööd...

Varsti näeb ehk kampsunkleiti kah!

4 comments :

  1. minul juhtub ka kahjuks väga harva selliseid varahommkuid, kus saan kohvi ja kudumisega olla, vbl sellepärast nad ongi nii nauditavad:D
    minu ema tõuseb ka varakult mille pärast ma teda kadestan, sest tal on päev poole pikem (no ma puhkepäevadel tõusen 10.30 ja siis ka süütundest), lohutan ennast sellega et olen öökulli-tüüp, aga viimased aastad pole ka enam öökull.
    oh, mul tuli meelde kuidas suvel ema minu kohta ütles: sigadega ülesse ja kanadega magama (hilja ülesse ja vara magama)- aga jah ma ei teagi mis loom või lind ma nüüd olen:DD
    igatahes sinu hommik oli nauditav ja loodan varsti sinu kampsunkleiti näha:D

    ReplyDelete
  2. Oeh, hulluke.. minu jaoks on see ikka kujuteldamatult liiga vara. Jah, kunagi suutsin minagi varahommikuil tõusta ja toimetada, kuid viimasel ajal mitte.
    Nii tore on, et sa lõpuks jälle omi tegemisi meiega jagad.. mõtlesingi juba, et peaks suga pragama hakkama.

    Aga tundus mõnus öö-hommik, loodan, et selliseid tuleb sul veel ja veel..

    ReplyDelete
  3. Aga siiski, Erle, sa suudad mind mõnikord üllatada. Nagu siis kui me pidime hommikul kell kümme Jüriga sinu ja Tauno ukse taga olema, et hommikust sööma minna, aga me ei tulnud, sest olime kindlad, et te magate lõunani. Aga oh ei, kus sa sellega:D (teistele teadmiseks, et nad väidetavalt ootasid meid kahekesi täies riides kõhtude korisedes voodil istudes täpselt kokkulepitud ajal:D )
    Ja nüüd kus suvine õues tegutsemine on lõppenud, pöördun taas siia tagasi, nii et peatsete lugemiste-nägemisteni!

    ReplyDelete
  4. Vahva kui ikka veel peale kõiki neid aastaid suudan ma sind imestama panna :)
    Aga see hommik oli piinlik jah..

    Ja tore oleks su tegemistest rohkem kuulda küll :)

    ReplyDelete