Monday 2 January 2017

"Pole sind suutnud kahe AASTAGA sporti armastama panna!"

Nii ta mulle kirjutas.  Kohutavalt keeruline on mul tänases mittekõnelises suhtluses aru saada, millise intonatsiooniga ta seda oma peas esitas. Kipun arvama, et mitte just väga armastusväärselt.

Ja ma mõtlesin selle peale eile hästi pikalt. Mina ja sport.

Mina ja kehalise kasvatuse tunnid. Kõige suurema ärevuse ja ebamugavuse põhjustajad esimesest klassist gümnaasiumi lõputunnini. Ma olen täiesti veendunud, et mul puudus väiksena igasugune kasvupinnas spordipisikuga nakatumiseks. Maal elamine iseenesest oleks justkui eeldus vastupidiseks. Jõe ääres väänduvatel remmelgatel ronimine, kelgumägi kiviviske kaugusel, metsad, põllud, heinamaad. Kuid see oli vanade üksiknaiste küla. Nende juures oli tore käia jalgu kõlgutamas, kuulamas ikka ja jälle samu lugusid, kuid tagaajamisest või pallimängudest ei saanud juttugi olla. Hea küll, paar üksikut vanameest oli ka ja perekond purejakoertega. Sellest viimasest hoidsime nii kaugele, et ega ma päris hästi ei teagi, kes seal veel peale koerte elasid. Siis oli veel lehmi ja pulle, sigu, lambaid, kanu, parte, hanesid. Rästikuid ka. Rohkelt jõe ääres ja kraavides.

Ei olnud külas omaealisi, ei teadnud me esimesse klassi astudes ka  rahvastepallist ega kummikeksust ja millegipärast polnud meil eales olnud suusapaari. Polnud sattunud palliplatsile ega võtma mõõtu kiiruses, kauguses, kõrguses. Olime ambitsioonideta spordisüütud looduslapsed. Koolis aga said osakeseks argipäevadest viimased kohad jooksuvõistlustel, lõputuna tunduvad ootamised viimaste seas võistkondadesse jagamisel  ning halenaljakad situatsioonid nagu väikevenna otsmiku ja klassiõe hammaste kohtumine palliviskealal.

Täiskasvanuks saamise suuri boonuseid on alaline vabastus kehalisest kasvatusest! Täiskasvanuks olemine tähendab teadlikku valikut hoida kõrvale ebamugavust ja kohmetust tekitavatest olukordadest. See tähendab vabadust leida omaenda kirg ja kutsumus.

Minu füüsiline aktiivsus väljendub töös. Kevadest sügiseni on mu päevad sisustatud kaevamise, kastmise, kitkumise, korjamisega. Talvel seevastu on tarvis end elus ja soojas hoida. Tassida tuppa vesi ja puud, kütta ja küpsetada. Teha meele ärksana hoidmiseks käsitööd. Siin on minu armastus.

Vastuseks Sulle, K. Vaatame koos hoopis väärtfilmi!

No comments :

Post a Comment