Wednesday 9 June 2010

Supp eilsetest uudistest


Nii tore on kui saab midagi kauaplaanitut lõpuks ära teha. Võtsin nõuks sel suvel paberivalamise käsile võtta. Jüri ehitas küla pealt kokku kerjatud liistudest ja sääsevõrgust vajaliku raami. Samal ajal rebisin mina vanu ajalehti ribadeks ja otsisin sahvrist supipoti välja. Raam sai valmis ja lehepudi veega likku pandud. Vahepeal käisime teist segamas ka ja nii ta seisis kuni hilisõhtuni.


 

Jüril tuli õhtul hirmus paberitegemise isu peale. Selleks ajaks olin mina juba tänased toimetused homse varna riputanud ning paberiteo kus seda ja teist jätnud. Aga mis sa teed, kui teisel nii kange tahtmine! Juba oli supipott toas ja Jüril undav saumikser pihus. Möllas teine seal tükk aega, kokku sai hall ja pudrune mass, mille ta raamile valas. Järgmisena oli tal pihus juba käsn, millega ta liigset vett välja patsutas ja tupsutas. Mina laotasin lauale paksu kihi ajalehti ja nende peale katkise tekikoti. Pehmele asemele lajatasime raami seest märja papi sarnase vastvalminud teise ringi paberi.Oli ikka uhke tunne küll!


Kuivasid teised paar päeva, teisel päeval tõstsin soojale pliidirauale, muidu kartsin, et lähevad  hallitama. Esimene paber sai üsna paks ja plekine, kuigi kaarditeoks peaks sellegipoolest sobima. Teise puhul kasutas Jüri veidi teistsugust võtet ja tänu sellele jäi ka õhem.

Varsti proovime uuesti ja siis valin ilma värviliste piltideta ajalehti ja printimisjääke, siis saab tulemus ehk heledam. Kuigi see jäi ka päris kelmikas oma tillukeste värvikillukestega. Samuti kavatsen katsetada erinevate seemnete või kõrtega, eks näis, kas paistma ka jäävad. 

...Kui jutt juba eilsetele uudistele läks, siis pisut minu hiljutistest tegemistest. Mulle hakkas hullupööra meeldima üks ehtekomplekt Täpilisest Toast (seda nime kannab too armas käsitööpoekene, kuhu ma lubasin midagi müüki viia ja mida ma senini teinud pole. Kuid Maia- Liisa andis mulle selle hiljuti andeks, sest tema armastab ka aiatöid ja saab aru, miks mul millegi meisterdamiseks aega ja tahtmist pole). Aga see ehtekomplekt muudkui kummitas ja kummitas kuni saabus päev, mil mul oli vaja Jüri Vao-vanaemale sünnipäevakinki. Selle ma muidugi sealt poest leidsin ja kui juba ostmiseks läks, siis sai ka see pärlindus ostetud. Ülirahul nii kingiga, milleks oli riidest õmmeldud tass-teepakihoidja(!) kui minu uued ehted. Kummardus poekesele ja meisterdajatele!






7 comments :

  1. Ai, kui kade ma olen:P
    Olen alati tahnud seda paberitegemise kunsti katsetada, kuid pole arvanud end selle raami hankimisega hakkama saavat.
    Nüüd ma aga tean, et seegi pole ületamatu probleem, kui üks Jüri omast käest võtta:)
    Nii tublid olete!!

    ReplyDelete
  2. Jah Jüri on sul tõesti omastkäest võtta. Anna aga raami tellimused sisse, aga see ei ole odav lõbu:P

    ReplyDelete
  3. See paberitegu tundub üks tore ettevõtmine olema, ajate mulle ka sedasi isu peale.

    Ja Signe, sa peaks varsti Jürile oma teema või alalehekülje vms tegema. Need Signe nokitsemised kipuvad üha rohkem Jüri nokitsemisteks muutuma (kirjelduste järgi vähemalt)..

    Loodan varsti tulemust oma silmaga näha ja oma käega katsuda. :)

    ReplyDelete
  4. Ei ei, mina olen lihtsalt must-tööjõud Signe käsitöövabrikus:)

    ReplyDelete
  5. see mätsimine ja mötsimine ju puha meditasioon:)
    vahva!
    eriti tore on sellest ise kaarte teha, tea kas pärast ei anna kuidagi pojängi õielehte sinna paberi külge näiteks pookida? kui kõik alles poolvedel on.... et näiteks sünnipäevaks ja oma aiast...mh?
    tubli!

    ReplyDelete
  6. Jaa, Marmelaad, hüva mõte! Proovisin muide võilille seemnetega, panen pildid ka varsti üles.
    Kaarditeoga on veel see mure vaja lahendada, kuidas murdejoon pragunema ei hakkaks. Vaja vist paberimassi rohkem pressida või miskit. Jään pojänge ootama:) Meil nad üsna hilise õitsemisega.

    ReplyDelete
  7. mhm,
    murdejoon äkki hoopis "fikseerida" mingi muu õhukese paberiga (mis hästi voltub /uudissõna/),nagu raamatuköide, kui sa minust nüüd aru said:D

    ReplyDelete